sábado, 12 de diciembre de 2009

2. Debat

La realització del debat, ajuda a intercanviar idees, opinions... sent aquesta una experiència molt positiva.
Personalment, jo no he pogut fer un seguiment del debat ni aportacions, per desgràcia la meva àvia de Murcia es va posar molt malament i després de dues setmanes va morir, un cop molt dur per la família. Tot això va succeeix durant la realització del debat, vaig marxar a Murcia una setmana i va ser impossible seguir el debat.
Quan tot va passar, vaig llegir totes les aportacions fetes al debat, per tal de realitzar la segona part de la pac.
Les aportacions fetes al debat pels companys m'ha fet veure la diversitat d'opinions que poden sorgir al voltant d'un cas, conflicte... i això és real i possible en qualsevol centre educatiu. He vist que cap opinió és millor ni pitjor, totes diferents i respectables, ja que el món, l'educació, la vida... no es pot mirar només amb els ulls propis, si no s'ha de poder veure més enllà.
Al començar amb el debat, la majoria de companys es van sorprendre amb els jocs plantejats, ja que semblava que fomentaven la intolerància, discriminació, racisme... Jo vaig considerar (sense plasmar al debat pels motius explicats) que aquests jocs intentaven que els alumnes es posessin en a pell dels immigrants dels jocs i poguessin entendre el sentiment que aquest rebuig pot provocar. Els companys a mesura que avançava el debat, anaven plasmant aquesta idea.
Els companys han intercanviat punts de vista, opinions, idees, experiències... coincidents o no, però el debat sempre ha tingut un ambient de respecte i tolerància respecte a les diverses aportacions.

M'hagués agradat poder donar les meves opinions, expressar allò que considerava, el meu punt de vista... però no vaig poder.

Enhorabona a tots els companys pel treball fet durant el debat, jo m'he enriquit de les vostres aportacions posteriorment a la seva realització i m'ha ajudat a comprendre les diferents postures dels dos professors del cas presentat.

Gràcies

No hay comentarios:

Publicar un comentario