sábado, 19 de diciembre de 2009

4. Avaluació de recursos

http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=64&id_pagina=1

La webquest presentada treballa diversos conceptes relacionats amb la interculturalitat, centrant-se en els drets humans i la seva vulneració en l’entorn escolar. Com ja sabem les cultures mai no estan aïllades, és per això que la interculturalitat és el contacte i la relació entre cultures. La convivència de diverses cultures fa que sorgeixin les diferències culturals, ja que aquestes apareixen quan hi ha situacions de contacte i es creen fronteres. Aquests conflictes amaguen, molt sovint, causes econòmiques o polítiques. Aspectes que treballarem a partir de la diversitat cultural existent en el nostre entorn. El Dret Humans es centren en totes les persones, sense distingir raça, cultura, sexe, edat... i és per això que realitzarem un treball d’anàlisi d’aquests. Totes les societats i cultures es construeixen a partir de la diversitat i generen contínuament noves diferències i nous grups. La multiculturalitat reconeix la diversitat cultural, la interculturalitat interpreta la relació entre cultures posant èmfasi en l’ intercanvi, la coexistència i la convivència, sense excloure els conflictes. És per això que treballem la integració de tots els ciutadans que conviuen en una societat determinada, i la seva possessió del dret i participació.

La nostra webquest va adreçada a alumnes de 4rt d'ESO, tot i que pot ser treballada per altres cursos mé baixos, cal dir que quan més petits són els alumnes, menys maduració per tal de dur a terme les tasques proposades i menys nivell de reflexió, tot i que les activitats poden ser adaptades i amb més intervenció per part del professorat.
La webquest es diu: "Tots som diferents... quina sort!" i amb les activitats intentem apropar als alumnes als drets humans i la interculturalitat educativa. Els objectius plantejats són:
· Conèixer quins són els drets humans. Quins són els més importants i si es compleixen en l’actualitat.
· Conèixer el funcionament del sistema educatiu i quins aspectes es podrien millorar.
· Contribuir a l'adquisició d'una competència comunicativa inicial, tant general com acadèmica, mitjançant enfocaments funcionals.
· Promoure actuacions dirigides a facilitar la integració socio-afectiva.
· Potenciar actuacions orientades al desenvolupament de l'autoestima i d'un autoconcepte positiu, posant l'accent en les seves possibilitats i en els seus valors.

El treball i les tasques es centren en dos blocs de continguts:
- Bloc I: es centra en el treball sobre els Drets Humans, buscar informació sobre la Declaració dels drets Humans, reflexionar, entendre i expressar opinions.
- Bloc II: es centra en la vulneració d’aquests drets situats dins del marc educatiu, analitzar situacions i tòpics, fer el visionat de vídeos i analitzar-los.

Es presenten sis activitats amb les quals es pretén que els alumnes coneguin els drets de tots els humans, reflexionin i expressin les seves opinions. A més de veure les diverses maneres de discriminació que existeixen.
Amb les activitats que es presenten s’intenten aconseguir diverses finalitats: Buscar informació, imatges, cites... a través de les noves tecnologies. Reflexionar sobre diversos aspectes relacionats amb la interculturalitat. Conèixer la igualtat d’oportunitats. Llegir i comprendre diversos articles. Treballar en equips...
Aquestes activitats es realitzaran amb diversos tipus de treball, individual, en petit grup, en gran grup...

Material avaluat en la pac 3

En la tercera pac he avaluat un webquest, ja que aquest l'hem treballat i puc fer una bona anàlisi, es diu "Conocernos para entendernos"
http://phpwebquest.org/wq25/webquest/soporte_tabbed_w.php?d_actividad=19816&id_pagina=1

Aquest, es centra en treballar per una educació intercultural que transmeti, promogui i faciliti la comprensió crítica de les cultures. Conèixer la pluralitat cultural i organització familiar de diferents models culturals. El seu centre d'interés és conèixer la diferència i diversitat cultural (vida i organització familiar; valors, creences i comportaments d'altres cultures).
Va adreçada a alumnes d'Escoles d'Adults, Batxillerat, Cicles Formatius, o Aules d'Acollida, encara que el seu contingut també es pot treballar amb alumnes de segon cicle d'ESO.

El webquest consultat, treballa la aspectes relacionats amb la interculturalitat i la pluralitat cultural a través de les semblances i diferències dels models familiars. Aquest recurs preten que els alumnes coneguin diferents formes i estructures familiars, a més dels seus rols, per tal de dur a terme una comparació entre elles i així intentar reflexionar i comprendre les diferents cultures.L'avaluació psicopedagògica i el seu potencial educatiu: les webquest, són recursos educatius que pretenen que els alumnes treballin de manera lúdica, cooperativa i creativa. A nivell educatiu els alumnes han de posar-se en el paper dels periodistes que cerquen informació, per tal de conèixer les cultures i fer una posterior reflexió i comparació.Les activitats promouen un treball cooperatiu, de recerca, d'investigació, per dur a terme un debat posterior.

Aportació pel meu treball com a psicopedadgoga

Personalment, jo no coneixia les webquest, aquestes m'han semblat un recurs molt interessant, fàcil de crear i aplicar, que permeten realitzar un treball interactiu, motivador i diferent amb els alumnes, o altres àmbits de treball.
A més de les webquest, he pogut comprovar que el treball on-line cada vegada està més extens i com a professional he de saber buscar diferents recursos, analitzar-los per tal de comprovar la seva aplicabilitat, i aplicar-los en el treball diari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario