sábado, 19 de diciembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

L’educació intercultural és un mitjà per aconseguir la integració de les minories ètniques.
La webquest presentada respon a un nivell d’interculturalitat mitjà o de resolució de conflictes de valors. Ja que comporta la negociació entre les parts per tal de superar situacions conflictives, ocasionades per la contraposició de valors antagònics. Les parts han de renunciar a aspectes de la posició inicial per tal d’assolir una posició de consens.
El material dissenyat permet als alumnes reflexionar i conèixer els drets humans, a més de fer un anàlisi d’ells. Es proposen diversos treball on s’ha de negociar amb els altres companys de grup allò que consideren més adient per a respectar aquests drets. El treball en grup facilita i potencia la comunicació entre els alumnes, a més de fomentar la capacitat de posar en comú els coneixement ja adquirits i així modelar-los conjuntament arribant a un aprenentatge significatiu, en aquest cas el valor dels drets humans i de la interculturalitat, entesa com la coexistència i convivència entre cultures, basada en el respecte mutu i la comprensió, potenciant la igualtat tenint en compte les diferències.
Això provocarà en molts dels alumnes la renuncia de diferents aspectes, idees, posicions, creences... de la seva posició inicial per tal d’arribar a un consens amb el grup.

Les webquest volen integrar els principis de l’aprenentatge constructivista, la metodologia de treball per projectes i la navegació per Internet, per tal de desenvolupar el treball amb els alumnes dins de l’aula.
Aquestes apliquen una estratègia d’aprenentatge per descobriment guiat amb un procés de treball desenvolupat pels alumnes, utilitzant (principalment) els recursos de la xarxa.
Es te en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, a més de contemplar el treball cooperatiu i la responsabilitat, tant individual com grupal.
Fomenten la investigació i la recerca d’informació de manera interactiva, a més d’interactuar amb els companys i professors.
Permet a l’alumne elaborar el seu propi coneixement al mateix temps, que realitza diferents activitats.
Les webquests ajuden a promoure un model positiu d’educació intercultural ja que el seu objectiu és que l’alumne utilitzi el seu temps de manera eficaç, utilitzant i transformant la informació. A més de dur a terme un anàlisis, una reflexió i una posada en comú del treball realitzat. Les diferents tasques impliquen una activitat cooperativa entre els alumnes, a més de desenvolupar els processos cognitius de caràcter superior (anàlisi, síntesi, creació...). les activitats realitzades són motivadores i corresponen a uns fet i context reals.

El treball realitzat en grup, el considero molt positiu, ens vem organitzar la feina per treballar totes i interactuar en la nostra feina.
Al principi ens va costar dedicir a qui voliem adreçr la nostra webquest, al final vem decidir centrar-nos en els alumnes. A partir d'aquí, vem fer una pluja d'idees a tractar fins que vem centrar el tema a treballar.
Entre totes vem fer la proposta d'activitats i els aspectes generals de la webquest.I a més cada una va realitzar unes tasques específiques. Una es va dedicar al format, transcripció... de la webquest (aspectes més técnics) ja que coneixia una mica l'entorn, una va centrar-se en l'apartatd'avaluació i l'altre en la realització de la guia del professorat. Aquesta feina individual, sempre revisada per les companyes, i afegint aportacions, modificant aspectes... entre totes.
Crec que hem realitzat un bon treball.

No hay comentarios:

Publicar un comentario